باشگاه خبری فراساحل: مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ساخت بندر چمخاله تقریبا متوقف شده است گفت: بنادری مانند آستارا و فریدونکنار تعیین تکلیف و به بخش خصوصی واگذار شده، اما هنوز بندر چمخاله تعیین تکلیف نشده است. مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ساخت بندر چمخاله تقریبا متوقف شده است، گفت:بنادری مانند آستارا و فریدونکنار در شمال کشور تعیین تکلیف و به بخش خصوصی واگذار شده، اما هنوز بندر چمخاله تعیین تکلیف نشده است.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از هادی حقشناس با بیان اینکه هیچ پروژه متوقف شده، به معنای واقعی آن نداریم گفت: در شمال و جنوب کشور ساخت حدود 80 پروژه موجشکن کوچک تعریف شد که برخی از این پروژهها در دریای عمان و خلیجفارس به بهرهبرداری رسیده و برخی هم افتتاح نشده است. وی با بیان اینکه عدم بهرهبرداری از برخی از این پروژهها به دلیل مشکلات مالی، فنی و زیست محیطی بوده است، تصریح کرد: اینکه بگوییم تعطیل شدهاند صحیح نیست درواقع اجرای این پروژهها به دلایلی که به آنها اشاره شد متوقف شدهاست.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت بندر چمخاله متوقف شده است، اظهار داشت: این پروژه تقریبا متوقف شده است تا مسائل مالی، فنی و زیست محیطی آن حل شود. وی بیان کرد: دولت مصوبهای در رابطه با بنادر دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود، در این راستا نیز سازمان بنادر و دریانوردی فراخوان داده و تعدادی شرکت هم انتخاب شدهاند و برخی از این پروژهها در مرحله انتخاب پیمانکاران قرار دارد.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: از بین آستارا، فریدونکنار، چمخاله و... که در شمال کشور تعریف شده بندر آستارا و فریدونکنار تعیین تکلیف و به بخش خصوصی واگذار شده، اما هنوز بندر چمخاله تعیین تکلیف نشده است. حقشناس در ادامه با اشاره به اینکه برخی پروژههای بندر توجیه اقتصادی ندارد، افزود: در کشور حدود 50 فرودگاه داریم اما تنها 10 درصد فرودگاهها به معنای واقعی توجیه اقتصادی دارند، همین امر درباره بنادر نیز صدق میکند به صورتی که فقط 10 درصد بنادر جنوب و شمال به معنی واقعی توجیه اقتصاد دارند.
در این ارتباط لازم به ذکر است روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در مطلبی که روی خروجی قرار گرفته، با رد توقف ساخت بندر چمخاله، اعلام کرده که این سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها اقدامات مربوط به احداث بندر چمخاله را متوقف نکرده، بلکه با رعایت کامل قوانین حاکم، اقدامات مثبت و قابل توجهی را در زمینه خرید و محصور ساختن اراضی، انجام مطالعات رسوب و موج، ساخت اسکله مسافری شناور و ... انجام داده است.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان بنادر، این سازمان نسبت به انتشار آگهی فراخوان عمومی در روزنامههای کثیرالانتشار در تاریخهای 10 و13 اردیبهشت 94 برای انجام تشریفات واگذاری این بندر از طریق انتخاب اشخاص ذی صلاح جهت سرمایهگذاری بخش خصوصی اقدام کرده که به محض نهایی شدن این تشریفات، شاهد مراحل نهایی احداث بندر چمخاله خواهیم بود.
گفتنی است نعمیی مدیرکل بنادرو دریانوردی استان گیلان تابستان امسال در گفتگویی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بندر باری و مسافری چمخاله پس از انتخاب سرمایهگذاری با سرعت قابل توجه پیش خواهد رفت اعلام کرده بود : پیشبینی میشود نیمه دوم سال جاری ساخت این بندر باری و مسافری آغاز شود.
کد خبر : 876
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir